Inspiration

Efter att ha varit trött på min Elle-prenumation ett bra tag, tänkte jag, nej nu vill jag bläddra. 4 stycken oöppnade Elle-tidningar. Plus 2 oöppnade Plaza-tidningar. Satt typ 2-3 timmar och bläddrade. Och bläddrade. Och bläddrade.

Och till min stora förvåning, satte det fart på min kreativitet. Jag greppade pennan och penseln, på riktigt, för första gången sedan gymnasiet. Det kändes som, *andas ut*, att där var jag. Hittade tillbaka till viljan, glädjen. Jag kommer ihåg hur jag kunde sitta och rita och måla i timmar, innan gymnasiet. Bild och form programmet tog död på min 'spark'. Det är något med luften i bildsalarna, som drar ut den där delen av dig som älskar att måla och vara kreativ, och förvandlar den till något som man förknippar med 'måste', 'uppgift', 'prov' och 'skola'.
Vilket automatiskt gör att du undviker penslar och färg, papper och penna. Ungefär som du undviker allt med huvudräkning att göra, rättstavning och onödig information.

Oj, mycket kom ut där. Se, se vad lite Elle-tidningar har gjort för mig.

Ni får nog se lite teckningar och sånt framöver, om jag orkar scanna dem då vill säga.

Men annars har jag jobbat idag.

Och min kusse -Linda fyller 20 Idag. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0