Hemma-mys

Har inte gjort så mkt idag. Eller igår. Jag har däremot kollat på lite filmer. Både bra och dåliga.

Wall-E: En animerad barn(?)film från Disney/Pixar
Väldigt bra. Supersöt. Hmm, inte mycket dialog, men förvånansvärt underhållande ändå.

The Happening: En rysare av M. Night Shymalan med Mark Wahlberg och Zoey Deschanel. 
Inte bra. Själva storyn är helt okej, men dåligt skådespeleri förstörde allt.


Garden State: Amerikansk feel-good-film med Zach Braff och Nathalie Portman, och skriven av Braff.
Otroligt bra. Man förväntar sig inte en allvarlig roll från Braff, eftersom man är sååå van att se honom i Scrubs. Bra. Se den.

Saw V: En amerikanske rysare. Femte i linjen.
Har alltid varit något av ett fan till Saw-filmerna, men femman lämnade en bitter eftersmak för mig. Skräckscenerna börjar bli aldeles för 'done'. Inget nytt liksom. Men ja, det är ju en uttjatad genre, så det är väntat. Så nej, minus för femte uppföjaren. Och hoppas att dem inte gör ytterligare en till. Usch.

A Window With A View: Romantik med en ung Helena Bonham Carter.
Inte direkt en ny film. Utspelas på 1600? 1700? 1800?... nåt tal iaf. Lite tråkig, och den har vunnit tre Oscar tror jag. Men tråkig. Lite Jane Austen över det, men för lite dramatik.


The Dark Knight: behöver ingen beskrivning.
Älskar Heath i rollen som The Joker, men det var typ allt. Hatade Batman himself. Men så gillar man dem gamla filmerna. That's life. Tycker att Heath ligger neck to neck med Nicholson som Jokern. Två väldigt bra versioner av psychot.

Kommentarer
Postat av: LINDA

duktig du blivit på att uppdatera! you go girl!



jag älskar batman rakt igenom.. men kan hålla med om att the happening var en besvikelse! =(



2009-01-20 @ 21:29:51
Postat av: Johanna

RE Linda:

Tack tack, man försöker så gott man kan.



Jag gillar inte Maggie Gyllenhaal, och inte batman-what's-his-face. Men annars bra. Inte min favvo precis, men jag är partisk. Gillar de gamla bättre... puss

2009-01-22 @ 23:32:11
URL: http://snapshots.blogg.se/
Postat av: J

Garden state mmmmmmmmmmmmmmmmmm

2009-01-22 @ 23:41:33
URL: http://abnorm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0