Snart så

Jaha, what to write? Har jobbat idag, var inte kul. Vi har en nyanställd, vilket gör att allt går segt. Irriterande as hell. But what can you do?

Fick en konstig annorlunda kommentar  idag, i samband med mitt namn (vilket är väldigt svenskt btw). Typ:
"Hej!...Johanna. Du kan väl inte vara helsvensk va? Jag tycker du är så vacker." -  Allvarligt. Så om jag var helsvensk, då skulle jag vara ful? What the eff? Och jag svarade kort och konsist.
"Jag är halvsvensk." Vilket automatically betyder att;
"Är du halv thailändare?" - Mhm, of course. Feel free to take a guess. Any guess. Jag tycker det kan vara lite fult att påhoppa på det sättet. Jag går ju inte fram själv till människor och frågar om deras nationalitet.

Hur kul skulle det vara om jag gick fram till dig på stan och sen dra nån skit.
- Du där! Du är inte helsvensk va? Du måste vara halvryss eller något? Kanske tysk? Eller är det en liten estlänning?

God ton folk. Skaffa det.

Anyhuu, ska till stan med systra mi imorn. Shopping here I come!

Later player!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0