The skirt... the amazing skirt...

...That I made myself. Jag är bäst. Det är helt enkelt så.


Jag vet att jag inte uppdaterat på ett tag, but honestly? Har inte så många läsare. Sadly, but true.

Mitt liv de senaste tre dagarna, you ask? Okelidokeli. I måndags bakade jag och sis choklad-bollar, havre-bollar, det- man-inte-får-säga-men-jag-gör-det-ändå-neger-bollar. Efter det fick jag det. Rycket. Ibland kommer det på besök och jag bara går på. On and on and on. And on. Drog fram hela kitet, tänkte to myself-self: *It's about damn time! And get to work!* Och det gjorde jag. Sydde klart syrrans kjol som jag 'förbättrat' (in lack of a better word), den är nu kortare och insydd i midjan. Alltså uppsydd och insydd. Huh, kul det lät. Kanske får se nån bild på den snart.

Och sedan började jag med mitt eget projekt. Och det blev lyckat. Efter lite strul med den antika symaskinen och lite svärande fick jag mig en riktigt fin kjol. All from scratch. One of a kind. Take that bitches.

    

Först tänkte jag strunta i volangen (som i första bilden), men jag höll mig till planen och den inre skissen jag hade i huvudet. Och tänkte bara skryta med att jag inte använde någon mall, of any kind, eller mått. Alltså inget måttband, ingen linjal. Jag använde mig av ögonmått och lite nålar. True artist? Moi? Of course dear.

Ehh, nog med egotrippen. I tisdags var det pizzatime med Jelli och film. Och lite gossip och dyngspridning. You know, the usual.


Det var nice, also as usual. Synd bara att det blir så sparsamt med det. (Vi borde planera in en filmkväll varje månad J. You with me?)

Idag har jag jobbat. Kom hem. Satt och försökte ladda upp bilder på min fina kjol. Tog evigheter. Fucking useless blogg. Därför blir det så sent med publicering. Aja. Oh, tekniskt sett fyller min sis år idag (inatt?), just detta dygn iaf. Grattis gums!


Nu ska jag snooza. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0