The Big B-day


Äntligen är den över. Dagen har varit så lång och utdragen. Härligt, men jag är sååå trött. Inte hjälpte det att jag somnade klockan 5 imorse och blev väckt kl 11! Ah, the price of a good life.

Förfesten/födelsedagskalaset i lördags vart lyckat tycker jag, det var softish. Bara vissa irriterande moment, som att Sassa och Natti inte kom in på Nybron(!), what's the deal with that? Så dom drog till Lotus istället, men men. Jag tog det som det kom, inget skulle störa i mitt firande. Väl på Nybron var det många snyggisar, såna som man inte sett förut (väääldigt konstigt, eftersom man vanligtvist inte kommer in på N en lördag, ung som man är *rolls eyes*). Hmm, inget "ragg" den här gången, men tur är väl det. En viss snubbe var lite väl grabby on the dancefloor, inte fräscht. Sedan har man dem boysen som är passiva. Står och glor men inget mer. Screw you! Och stalker-ish verkar dem också vara, vilket J och jag märkte.

Idag då... Har varit en lång dag som sagt. Hade öppet hus från kl 12 och det har strömmat in folk hela dagen. Ingen. Paus.
Positivt är väl att alla har presenter med sig, det är det som uppväger hela firandet. Annars skulle jag fly landet.

Många bebisar var det här idag, 4(!) stycken. Malve, Lowe, Milton och Philip (eller Filip kanske?). Blev glatt överraskad när Kelly och Lowe kom, träffas ju inte ofta pga the distance. Men det var roligt. Inte för att vara elak, men jag tycker nog att Malve är den sötaste bebin, såååå stora blåa ögon.

528760-8
(Inte för att favorisera, eller nåt)

Jag känner mig inte äldre, inte än iaf. Det lär ju hända när man går till systemet och handlar själv för första gången. Men bara för att jag nu är myndig så kommer jag säkert inte ens behöva visa leg. Typiskt.

Annars då? Fick mkt pengar i presenter, 2 skivor, en svåranvänd matbricka (varför? fråga mig inte - jag har inget svar) en spabehandling av underbara J, a lovely clutch-bag av N, sött armband av S och härligt smink av E. Oh, och ett våffeljärn, Diamant(!)set (halsband, örhängen) och Clinique-prods av my wonderful family. Ha, våffeljärn. Bara dem vet.

Näh, nu känner jag att det är dags för sängen. Den kallar på mig.

Måste bara lägga till att min hörselnedsatta morfar är H-I-L-A-R-I-O-U-S. Han frågade min mamma:
- Jobbar du imorn? (med skånsk brytning)
- Nej.
- Va?
- Nej.
- När börjar du då?

Haha, för härlig för ord. Godnatt, nu ska tanten gå till sängs.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahha lennart

2008-05-17 @ 01:49:33
URL: http://elephantgun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0