Sunday


Puuuhh! Idag har jag varit aktiv, tycker jag i alla fall. Gick upp sent, var uppe länge igår. Jag och papi drog ner till systemet för att köpa lite booze till imorn och lite allmänt. Såg bossen där inne, hälsade inte. Träffade honom sedan på ica... awkward, since I'm not technically legal yet... Anyhuuu, efter det gick vi till wedins, hade lagt undan ett par esprit-skor. Men jag skulle även köpa 2 par skor till mami, samma modell, i både svart och vitt. Och sedan ett par platå till mig själv, och ett par till min sis (eftersom hon vet hur man mjölkar). Så totalt 5 par skor, i 2 olika strl. Snacka om att jag fick blickar av personalen där, kände mig pressad att förklara att Ja, jag skulle verkligen HA alla fem paren, 2 var till mamma 2 till mig och ett par till min syster. Fick för mig att dom trodde jag var en sån där som utnyttjar systemet, since they had a kampanj (för varje 500lapp 100 kr rabatt). Haha, paranoid mkt?

Såå, kom hem efter det och överraskade syrran med pjucksen. Hon var väldigt glad. Här nedan är dom. Fina va?

528760-7

Roligt att vi nu har identiska skor. Jag fick inte ha dem samtidigt som hon, sa hon. Gullunge.

Efter det drog jag och sis till ica och handlade tills imorn och söndag (the big B-day). It wasss heavy. Kom hem, slappade lite med morfar och papi, oh ja, morfar kom idag. Roligt roligt. Fick en massa pengar till "kalaset" som han sa, men det blir nog dricka-pengar på krogen imorgon. Always fun to have when money is involved. Städade lite sen, eftersom mami freakade ur. Hon kan tydligen inte låta lite hårstrån ligga på golvet i mer än 12 tim. Suck.

Pratade med Jelli i över en timme på telefonen, härligt värre. Love her. Kände verkligen att jag behövde det. Roligt också att hon precis höll på o messa mig när jag ringde henne, great minds think alike, ey?

Stor dag imorn me, mkt att göra, mkt att fixas. Jag förväntar mig att mami kommer lacka ur och börja få städmani eller nåt. Som vanligt alltså. Sedan kommer papi bli arg av den tunga atmosfären som mami sprider, han börjar lacka ur och mumla som bara han gör. Syrran kommer att vara likgiltig, vilket är nice, och morfar kommer att störa lite så som han brukar. Same old same old. Don't you just love family-gatherings?

På söndag kommer hela tjocka släkten (literally and figuratively speaking) plus alla andra bekanta. BAAAHHHH! Orka. Man måste väl komma. Eftersom det är min dag och allt. 

Får se om jag hinner skriva nåt då imorn. Busy Busy. Busy Bee. Många bollar i luften. Många stäv(?) i spisen, eller vad man nu säger. Upptagen i alla fall. Suck. Kan det inte vara måndag redan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0